De wet schrijft voor dat iedere instelling in de gezondheidszorg een cliëntenraad aanstelt, die aan de directie gevraagd en ongevraagd advies kan uitbrengen. De Cliëntenraad van Basalt behartigt de belangen van alle patiënten van Basalt. Zij zoekt een nieuw lid voor de cliëntenraad vanuit de doelgroep MS-patiënten die in de regio bij Basalt revalideren of hebben gevalideerd.
Wat ga je doen bij Basalt? Je maakt deel uit van de Cliëntenraad, die bestaat uit vertegenwoordigers van patiënten, die behoren tot de doelgroepen van Basalt, en een onafhankelijk voorzitter. Je krijgt veel informatie over alles wat Basalt doet voor patiënten en je mag hier advies over geven. Je houdt van het lezen van stukken en vergaderen, maar ook van het schrijven van stukjes (bijvoorbeeld rapportages uit werkgroepen) en deelnemen aan o.a. werkgroepen en evaluatiegesprekken met patiënten.
Wat is de tijdsinvestering? De Cliëntenraad vergadert 12 maal per jaar, inclusief overleg met de Raad van Bestuur. Daarnaast zijn er bijeenkomsten van werkgroepen en andere activiteiten, waarbij per onderwerp afgesproken wordt, wie de Cliëntenraad vertegenwoordigt. De vergaderingen en bijeenkomsten vinden in principe overdag plaats, vooral in Den Haag en Leiden.
Wie ben jij? Als patiënt die in behandeling is (of is geweest) bij Basalt kun je je ervaring goed gebruiken om vanuit de Cliëntenraad te adviseren aan de Raad van Bestuur. Basalt zoekt momenteel nieuwe leden die vanuit hun achtergrond een waardevolle bijdrage kunnen leveren.
Behoor je tot de volgende doelgroep? Je bent patiënt of naaste van een patiënt, die revalideert of heeft gerevalideerd bij Basalt vanwege Multiple Sclerose (MS). Of je bent mantelzorger van iemand die vanwege MS revalideert of gerevalideerd heeft bij Basalt. Ook jongeren vanaf 18 jaar worden van harte uitgenodigd om te reageren.
Wat kan Basalt voor jou betekenen? Basalt biedt een kennismaking met enkele leden van de Cliëntenraad en een korte introductie voor nieuwe leden van de Cliëntenraad. De leden ontvangen een reis- en vacatievergoeding.
Wil je meer weten? Inlichtingen worden graag verstrekt door Mirjam van Ooijen, secretaris van de Cliëntenraad, tel. 06 53 56 05 51 (ma, di, wo en do)
Enthousiast geworden? Je kunt via de sollicitatieknop je interesse aan Jacqueline Maillé of Jim van Staden kenbaar maken. Je ontvangt dan een bevestiging. Na selectie zal een kennismakingsgesprek met de voorzitter en een van de leden van de Cliëntenraad worden gepland (in Basalt Den Haag of Leiden).